FOLLOWCASTLE




Asyiqin's





niki@byeongari


♥Fedup.
Wednesday, December 5, 2012 | 12:15 AM | 1 bias


Assalamu'alaikum, 

Aku sebenarnya sakit hati ni. Astarghfirullah.. Entahlah. Sepupu lelaki aku sengaja bikin panas ni. Menyesal aku bagi cerita tu dekat dia ==" Okay, biar aku cerita dari mula yaaaa. Dalam 3minggu lepas, masa kakak sepupu aku kahwin, well kalau kahwin ni mesti ramailah sanak-saudara pulang ke kampung tambahan lagi waktu tu adalah cuti sekolah. Dan tidak ketinggalan sepupuku  yang amat dikasihi ini. Eeeuuwww. Okay dipendekkan cerita, masa orang tengah sibuk dengan jamuan, aku duduk atas kerusi panjang dekat luar rumah mak saudara aku. Lepak dekat situ. Then dia datang duduk sebelah. Bukan di atas kerusi yang sama. Harap maklum. Kiteorang cakap pasal couple. Aku tahu yang dia couple. Tngh cakap yadda yadda yadda..

Dia: Aku couple tapi kiteorang tak pernah jumpa. Mesej je pun.
Aku: Laaaa mesej pun tak boleh la. Tu dikira zina jugak. *aku cakap cenggini sebab mesej dia dengan awek dia amat menggelikan untuk dibaca* *sigh*
Dia: Ape yang zinanya? Tak faham.
Aku: Tu dikira zina hati tu.
Dia: Zina hati? *muka blurr tak faham gegila*
Dia: Ce kau terangkan cemana zina hati tu?
Aku: Errrrrrrr...macam kau rindu dia..ingat dia ntah pape..cenggitu ahh *tergagap-gagap aku bagitahu sebab aku memang tak tahu nak jelaskan macam mana. -.-
Dia: Ye ke.... helehhh tak tahu cakaplah tak tahu.*buat muka berlagak yang aku rasa mcm nak lempang*

Lepas tu aku diam je. Sepatah haram tak cakap. Lepas seminggu, lepas dia dah balik Kuantan. Aku terjumpa satu cerita dekat fb. Dalam tu ada terangkan pasal zina hati. Aku cepat2 inbox dia pasal cerita tu. Semangat berkobar-kobar sebab aku nak buktikan apa yang aku cakapkan haritu betul. Atas pada cerita tu aku tulis "Dalam cerita ini ada pasal zina hati. Nak baca, bacalah. Taknak,sudah."

Dia reply: *bagi aku ni macam ayat perli* "Ohhh best cite ni. Tapi macam kenal je. Nak lagi bolehhhh?"
Aku memang berasap gila ahh baca ayat terakhir tu. Macam mempermainkan tahu.==" Then aku ada reply tapi dh lupa. Cissss benci benci benci..

Lepas aku sakit hati dengan dia, adik dia, Si B pulak main perli. Apelah nasibku dengan dua beradik ni ==" Dia hantar chat. Then chat lamalah jugak. Sampai part solat. Masa tu solat Asar tak silap.

Si B: Dah solat belum?
Aku: Dah. Dari tadi lagi. Awok tu solat tak lagi?
Si B: Dah. Lupa pulak awok kan USTAZAH.
Aku: Jangan panggil ustazah boleh? Tak suka.
Si B: Laaa biar laa.. Nak panggil jugak.

Aku rasa macam......NAK MELETUP!! Kay sabar sabar. Mengucap banyak-banyak. Aku paling tak suka orang yang main perli-perli ni. Aku bukan nak BAJET ALIM depan diorang semua dengan pakai tudung besar. Orang nampak aku, kekonon aku ni baik sangat. Aku tak rapat dengan semua sepupu, so sebab tu aku jadi baik. Aku tak tunjuk perangai sebenar dengan diorang. Cakap pun habis sopan. Ce kalau aku dengan kawan-kawan aku, memang jauh beza perangai aku ==" Sebab tu aku tak suka dia panggil aku "Ustazah". Dia tak kenal siapa aku. Bukan nak kata aku ni jahat tak ingat dunia. Orang tak boleh nak judge aku berdasarkan apa yang aku pakai. Tak semestinya orang yang bertudung labuh itu ustazah. Aku manusia biasa. Banyak kesilapan yang aku buat. Kalau orang panggil aku ustazah. Orang akan nampak yang aku ni baik, alim, sopan. cenggitu ah kot. Sekali aku buat kesilapan yang tak sepatutnya, mesti orang kata. "Pakai tudung labuh, konon alim tapi buat itu..buat ini..". Nampak? Daripada cara aku menulis dekat blog ni pun, mesti tahu yang aku ni bukan alim. Takde pun aku nak post benda-benda yang bermanfaat kan? Aku post benda-benda tak bermafaat, banyak la kan. Astarghfirullah...

Aku minta maaf. Aku manusia yang tak lepas dari dosa. Iman aku tak kuat sebagaimana orang lain. Aku cuba untuk berubah. Berubah menjadi lebih baik. Ke jalan yang diredhaiNya. In Shaa Allah ;)

Esok nak hang out dengan Mujie,Eyna,Yana,Qehah. Awwww.



<<
>>