FOLLOWCASTLE




Asyiqin's





niki@byeongari


♥Welcome back.
Thursday, March 28, 2013 | 9:43 PM | 0 bias



Bismillahirahmanirrahim..Assalamualaikum.

Woot woot alhamdulillah hari ni dapat update blog. Yayyy! Akhirnya aku dapat bebas daripada kemalasan yang menggila. Hahahaha lama gila kot eden tidak menghupdate blog ini. Puii. Keh. Aku memula ingat nak update masa hari dapat result PMR. Tapi aku ade kat Johor masa tu. Ayah aku banyak kali cakap "Takpe lah kan takleh amek result kat sekolah pun. Kita call cikgu je." Aku dah sedih gila dah masa tu. Hmm takde rezeki aku nak buat macam mana. Masa hari umum result tu, aku memang berdebar gila macam nak nangis pun ade. Haihh. Dan alhamdulillah result aku seperti apa yang aku harapkan. Memula aku memang tak sangka gila aku dapat capai target aku sebab trial aku tidak berapa nak cemerlang. Allah je yang tahu perasaan aku waktu tu. :/

Dan sesungguhnya lepas tahu result semua. Part paling tak best ialah bab pindah sekolah. Semua tanya nak pindah sekolah ke tak eh? Dilema. Sungguh dilema waktu tu. Tapi aku sebelum PMR lagi aku memang nak pindah dari situ. Aku pun tak tahu sebab ape aku senekad tu. Tapi bila jumpa kawan-kawan. Bincang punya bincang kiteorang rase tak nak pindah. Tapi kuasa Allah. Siapa yang jangka. Lepas sorang-sorang pindah, kelas jadi huru hara kejap. Hahahaha. Lepas Qehah pindah, Fiq nangis. Aku speechless kejap sebab tak tahu nak buat ape. Lepas tu aku bagitahu Fiq, kalau aku dapat tawaran sekolah Sheikh, aku nak pergi. Aku pulok bodoh semacam pergi bagitahu Fiq dalam keadaan dia macam tu. Lagilah dia sedih ;( Hmm

Lepas qehah pindah, Thirah pulok nok pergi Smaasza. Serius sedih. Dah takde orang nak bising-bising memekik dekat telinga aku. Start Thirah pindah, aku rase sunyi. Taktahu kenapa. Rehat pun dengan Fiq je. Masa tu aku nekad gile ah nak pindah jugak. Seminggu lepas tu, Aku dapat tawaran Sheikh. Allah.. aku tak sanggup nak tengok muka Fiq, Aishah, Zahirah waktu tu. Sedih sebab esok tu aku kena daftar masuk dah. Mane sempat aku nak buat persediaan. Tapi aku pergi jugak. Mase tu aku ikut je ape kata hati aku. Ape salahnye cari pengalaman dekat tempat baru.

Hari pertama dekat sekolah baru. Ya Allah.. Dalam kepala aku, aku nak balik Khairiah semule. Aku tak nak duduk situ. Tapi Qehah, Aina kate "Sabarlah. Hari pertama kan. Biasa lah tu. Lama-lama in sha Allah okay." Aku try sesuaikan diri. Jadi budak baru sangat susah. Tambah lagi aku dari sekolah perempuan dan bila pergi ke sekolah agama bercampur ni, memang banyak benda yang kena ingat. Dulu walaupun sekolah agama jugok tapi pakat main laung-laung je panggil kawan. Itu biase. Tapi bila masuk sekolah baru, "suara itu aurat" Ya. Statement tu kena ade dalam kepala setiap  masa. Susah bagi aku tapi mungkin biase untuk kawan-kawan aku yang sememangnye jenis cakap pakai tune suara yang perlahan. Hahahaha. Kadang-kadang terlepas jugak. Tapi kawan sekeliling sentiasa tolong ingatkan. Hmm sweet kan. Hahaha Sekolah baru, kawan baru. Duduk sana alhamdulillah boleh rapat dengan Zati, Yana, Maira', Aida, Ina, Hanani dan kawan sekelas yang lain. Kekekeke

Tapi sejak aku masuk sekolah baru ni. Aku rase macam ade something yang kurang. Aku jadi kurang berminat nak pergi sekolah. Setiap hari aku rase macam terpaksa pergi. Langsung takde hari yang memang aku excited nak pergi dengan hati yang rela. Aku rase hilang keseronokan dekat sekolah. Mungkin aku bosan tanpe kawan-kawan aku dulu. Entah. Aku pun tak tahu ape sebabnya. Kalau dulu even hari tu tak belajar pun, aku tetap pergi sekolah sebab boleh jumpa kawan-kawan, boleh buat macam-macam. Tapi sekarang, bila tahu je ade hari yang tak belajar, konfem aku tak datang. Aku rase sunyi. Takdok Fiq, Aishah, Mujie, Aina gomok, Faizah, Zubaidah, Zahirah, Yana dan dan semua ahh. 

Dulu selalu komplen cakap letih ah berjalan. Letih ah kena masuk ikut pintu pagar belakang, jauh dengan kelas. Letih ah nak pergi blok F sebab atas bukit. Letih ah nak pergi lab. Letih ah nak pergi dewan. Letih ,letih, letih. Langsung tak reti nak bersyukur walaupun sekolah Khairiah punya ah kecik je kawasan. Kejap je boleh sampai. Sekarang dahlah kawasan besar. Bangunan pulok yang area belakang punya. Paling tinggi pulok tu. Sambil berjalan tu kadang-kadang sebak sebab teringat betapa tak bersyukurnya aku dulu. Sekarang hamek engkau. Redha je lah.

Bila aku dah mula sesuaikan diri, manusia-manusia Form 4 sekolah tu pandang aku pelik. Mungkin perasaan aku je kot. Tapi kadang-kadang daripada riak muka diorang macam nak cakap "Cemana lah budok baru ni boleh gelak kuat-kuat buat macam dekat sekolah dia pulok" "Cemana lah budok baru ni boleh slumber je buat itu, buat ini" Itu yang ade dalam kepala aku tiap kali aku tengok muka diorang. ==" aku pun kadang pelik kenapa lah aku mudah lupa yang itu sekolah orang. Aku takleh cakap kuat-kuat, gelak kuat-kuat, nak buat benda pelik-pelik dan macam-macam lah. Kiteorang selalu macam nak langgar peraturan sekolah tapi bebudok kat situ semua ikut peraturan. Yep. Tetibe rase bersalah muncul. [-.-] Dan kiteorang menjadi pelajar yang sangat baik di sekolah. Puiii

FRIENDSHIP WILL LAST FOREVER



<<
>>