Sunday, April 5, 2015 | 11:18 PM |
Assalamualaikum.
Yesss tetiba mood menulis datang kembali setelah sekian lama menyepikan diri. Ohyeah segala derita menunggu result SPM udoh lepas. Nak frust menonggeng pun udoh lepas. Sekarang waktu mau
MOVE ON. Takmau nangis lagi. Hahahahaha waktu frust menonggeng cemni ah boleh dapat simpati kawan kawan. Membe tak berapa nak baik pun boleh jadi baik bila part bagi nasihat jangan ceydih ceydih ni hahahaha Dan disebalik semua tu aku happy gegilos bila membe kasi nasihat syahdu syahdu cenggitu. Aku terkesan dengan nasihat
Zakwang : Nik, aku nak mu anggap aku sama je dengan mu. Jangan anggap aku lebih tinggi dari mu. Kita sama je *creyssss*. Sebak hati guwa lagi sebak bila bagitau kat Amin tapi
Amin cakap : Kau kenapa nangis? Aku sepak kang *creyssss* Hahahaha takde ah cengeng cenggitu. Aku lagi sebak bila Amin bagi nasihat yang sok sok suci gitew yang aku tau dia takkan bagi. Cehhh. Aku sekarang di ambang penyesalan. Betullah kata cikgu yang dulu hari hari membebel sebab tidur dalam kelas. Ayat cliche cikgu mestilah cenggini
"Nanti lepas Spm awok nok tido, tido lah puas puas takde orang nak marah. Sekarang ni study lah sungguh sungguh. Nanti nak qada' taknak bangun terus pun takpe" cliche sangat. Ergh. Yess sekarang ni menyesal sebab terlalu banyak masa yang terbuang sampai terlebih tido. Dan rindu gila zaman sekolah. Rindu nak study. Rindu nak dengar cikgu membebel hahahahahha i am so sick rindu sekolah. lahai hati tak sado langsung.
Okay about the time capsule sebenarnya teringat bila Zack hantar trailer video kelas yang dia nak release lagi 5 tahun. Lamanya weh nak tunggu kau release. To be exact, it was our kemaafan video dimana semua orang buat pengakuan minta maaf. I thought Zack nak buat kenangan sorang diri pastu nanti nak bahan kiteorang pakai video tu. Tapi kalau kau nak release lagi 5 tahun, aku sanggup tunggu nak tengok balik muka kita semua waktu zaman sekolah. Dan pasal
Time Capsule yang akan dihantar 5 tahun lagi, bak kata Amin laa. Aku taktahu lah kalau 5 tahun lagi our KB, Amin nak buat reunion ke ape sebab macam mustahil dia nak post surat tu kat 129 orang. Tbh, aku memang tak sabar gila nak baca apa yang aku tulis tahun lepas. Hahhaha walaupun awal awal tu malas nak ambek part kan sampai dah tibe due date baru terhegeh hegeh pagi subuh nak tulis. Aku harap aku tulis semua benda yang aku rindu kat sekolah tu //Aku dah lupa apa yang aku tulis haih// Aku rasa nanges jugak aku ni 5 tahun lagi kalo baca ape yang aku tulis. Lagi rabak bile tengok video kelas tu. It was a very meaningful moment walaupun pada mulanya rase malu rase ntahpape zack ni nak buat video dahlah orang sibuk nak study kengkononya. Dah ah kene berdiri pastu bagi ucapan. But now, Zack.. I am thankful you did it. Kau simpan elok elok tau. Lagi 5 tahun kalo ko cakap takde, ko hilang ingatan ke memang aku ajak bebudak ni pegi sembelih kau. Tak lama ah kalau ade rase nak buat ladom cenggitu.
Tetiba emotional cengeng rindu batchmates malam ni. Tapi aku pun rindu LC aku ni haa. Sembang ah semua kabo nok jumpa. Kerepot aku kat rumah tunggu bila. Cehh. Aku nak cakap Ika kan sejak dah ade abam abam ni, kau lupa aku eh minah.
Dulu cengeng cakap rindu kawan katil bawah, rindu kawan lokar sebelah, rindu kawan meja sebelah. Sampai ade orang komen cakap "Mujo bukan kawan kubur sebelah" Melampau tau dia ni. Haih aku tunggu je bile kau nak wasep aku. Dahlah reply "haha" je. Siap ah kau Capika japgi kalo jumpa ko. Pi ah mereput kat Keratong sorang sorang dengan abam kau. Aku perati je tau. Kan dah emo *terus wasep ika tapi ika cakap aku yang lupa dia* Kalo ko kawan katil atas aku lagi ni dah lama roboh katil kau ika. hergh kau sibuk dengan abam tu tapi nak kawen dengan ucid. Ape ni? Tak kesian kat Ucid ke. Lantak lah ko asal tak melampau sampai jadi kawan derhaka aku dah ah. Sigh. Emo tak memasal sebab ika ni.
I hope for a better future but my good friend remains there.
Kawan, nanti jangan tinggal aku sorang sorang kat belakang tau. Kata nak berjaya sama sama. Hulurlah tangan tarik aku supaya boleh seiring dengan kau. Sekarang aku jatuh. Alhamdulillah aku ada semua kawan yang "susah senang bersama" tu. But I'm not sure about the future. Aku taktau kau ade lagi tak untuk tarik aku lagi. Please be there for me. Jangan lupa aku, Jangan lupa kenangan kita. And lastly, jangan lupa diri.
>> || <<